Followers

zaterdag 7 februari 2015

For the love of Max and Sophie - Cat tree


Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie een speciaal projectje laten zien die ik gemaakt heb voor een lief hobbymaatje en DT-collega Sandra. Zij is komende week jarig en ik wilde juist iets speciaals voor haar maken. Ze heeft twee jonge nieuwe Siberische katten waar ze helemaal in love mee is en dat kan ook haast niet anders, want ohhhhhh ze zijn zo mooi en lief!

Maar ja, als ik van Sandra een compleet vakantiehuis heb gekregen voor mijn verjaardag, wilde ik ook iets maken wat een indruk zou achter laten (althans dat hoop ik natuurlijk hihihi). Ik heb dit idee helemaal "from scratch" uitgewerkt, want ik heb zoiets nog niet eerder gevonden of gezien op internet dat dit gemaakt is van karton/papier. EEN KRABPAAL!!! Wat vinden jullie ervan???


Er is geen patroon van, maar ik leg jullie graag uit hoe ik deze krabpaal gemaakt heb. De basis zijn twee stukken cardboard, wat natuurlijk zeer stevig is. Deze heb ik bekleed met het schitterende Pion-designpapier For My Precious Daughter. Daarna heb ik twee oude rollen van aluminiumfolie gebruikt en deze met jute (gekocht bij Elly van 't Scrap-Ateltjeetje ) omwikkeld. Deze palen zijn vastgezet op het cardboard. De rechterpaal heb ik letterlijk door het cardboard heen gedaan. Hiermee krijg je meer stevigheid.

De ronde mand onderin heb ik gemaakt van een ronde doos met deksel die ik in de Silhouette store gekocht heb. De deksel heb ik weggelaten en de doos omgedraaid op de krabpaal geplakt. Eerst heb ik er een overaal uitgestanst. 


Vervolgens heb ik de bovenste doos gemaakt en het "etensbakje". In het etensbakje heb ik geprobeerd echt water na te bootsen door waterparels te gebruiken in een gripzakje. De brokjes zijn echte kattenbrokjes.


Daarna ben ik achter de naaimachine gaan zitten en heb 2 kussentjes genaaid van het prachtige Tilda stofjes (ook gekocht bij Elly van 't Scrap-Ateljeetje). 


De katten zijn Magnoliastempels die ik natuurlijk in de kleuren van Max en Sophie (de katten van Sandra) heb ingekleurd. De ene ligt heerlijk te snorren op haar kussentje en de andere loopt naar zijn voerbak om wat lekkers te eten hihihi.


Alle randen en bakjes heb afgewerkt met kant en op de palen heb ik voor versiering de mooie doohickey vlinder van Magnolia geplakt.


Vervolgens ben ik samen met mijn dochter naar de dierenwinkel gegaan en heb echte speeltjes voor de kat gekocht en die heb ik als decoratie gebruikt op de krabpaal.


Hier kunnen jullie goed zien hoe het vanaf opzij eruit ziet en hoe 3D het allemaal is.




Jullie zien hier nog wat close-up foto's van het geheel. Ik heb alles een beetje opgefleurd met bloemen, maar ook de Magnolia tags, Memory Box filmstrip zijn hierop gebruikt.


De hartjes die ik heb gebruikt, zijn van Dutch Doobadoo en vond ik ook zo schattig. 


Hieronder kunnen jullie goed de brokjes en water zien en natuurlijk de naam van Max en Sophie kunnen niet ontbreken hihihihihih.


Hieronder nog even een close-up van een van de kussentjes. 


Gisteren ben ik persoonlijk bij Sandra langs geweest om het cadeau te overhandigen. Ik wilde zo graag haar gezicht zien als ik het zou geven. Ze vond het gelukkig heel mooi en was er super blij mee. Nu maar hopen dat Max en Sophie niet stiekem de speeltjes van de krabpaal pakken hahaha. Naast deze krabpaal heb ik ook een cadeautje voor in huis gegeven met nog wat freubelspulletjes.

Ik ben best een beetje trots op mijn krabpaal en hoop dat ik met deze beschrijving ook andere kattenliefhebbers heb kunnen inspireren.

Een fijne zaterdag allemaal!


7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig en creatief cadeautje Chantal.
    Super mooi.
    Ik weet zeker dat Sandra hier blij van wordt.
    Fijn weekend. Liefs Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben geen kattenmens,MAAR zou zo aan dit geweldige projekt willen beginnen!!!!!!!!!!.
    SUPER gaaf hóór.
    Mijn complimenten

    Groet WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zitten genieten Chantal. Wat is dit mooi gemaakt, het jute op de palen, de kussentjes....kan nog wel even doorgaan. Helemaal AF!! Zo mooi!! Daar mag je heeeeeellllll trots op zijn :-)
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwwat mooi zeg ga hem met een vriendin smaken. Nog even een vraagje. Wat is ong de totale hoogte? En de grootte van de grondplaat ? Dan kan ik alles daar bij aanpassen. Alvast bedankt. Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Thea, ik hoop dat je dit hier leest.... Ik kan geen e-mailadres van je vinden. De totale hoogte van mijn krabpaal was ongeveer 50 cm... De grootte van de grondplaat was A4-formaat. Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt Chantal , hier kan ik mee verder. Wat een leuk idee. Kunstwerk hoor . Al jou dingen zijn echt kleine kunstwerken . Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chantal wat een gaaf project heb je gemaakt voor Sandra,hier zal ze zeker in haar nopjes zijn. Ik heb hem bewonderd toen het nog niet helemaal af was, maar je heb er een kunstwerk van gemaakt. Maar duimen dat de katten van Sandra eraf blijven. Meis wat heb je op vele details gelet,zoooooo gaaf petje af.
    Een fijne middag, lieve groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal